Thursday, February 13, 2014

Takläcka tätad :)

Köpte stege igår, en med tre sektioner som går att sätta som en "bock" eller använda som lång enkelstege. Det var dock alltför mörkt när jag kom till huset så jag packade upp de kartonger jag tagit dit. Sen vid niotiden så tänkte jag att man kanske skulle... Jo, det blev takmålning igen. Alla tak som ska målas är nu strukna en gång, två återstår.
Idag stack jag direkt efter jobbet och hann fram med lite skymningsljus kvar. Upp med stegen mot hängrännan och upp på taket med en rulle silvertejp. Nu är det provisoriskt tätat så det inte ska kunna regna in, får väl fixa det ordentligt med plåt så småningom.
Det borde ju vara plåt, läkt, papp och råspont utifrån och in. Förhoppningen är ju att det är ganska luftigt ändå mellan spont/papp och plåt så att det torkar upp nu när det förhoppningsvis inte kommer in nåt mer vatten. Råsponten verkar åtminstone inte ha tagit skada så hålet har nog inte varit där särskilt länge. Har utflyttande plockat bort en kraftigare antenn och bara lämnat ett hål i taket? Det lär jag väl aldrig få svar på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home