Wednesday, February 12, 2014

Grundning av innertak

Efter att min hjälpsamme far gick över innertaken i kök, hall och lilla rummet med målartvätt och två lager shellack på kvistarna är det nu alltså dags för två strykningar med oljebaserad grundfärg. Luktar gott i stugan nu kan jag lova :) La första lagret i köket i fredags, sen var det rep i Varberg och badtunna i Gullbranna på lördag så inte mkt som hanns med den dagen men en mycket trevlig kväll blev det.
Och sen/tidig. Kollade på väckarklockan innan jag somnade som visade 04:38 med sina lysande röda siffror. Söndagen blev en helt förlorad dag, sov till halvtvå och orkade inte ta mig i kragen på hela dagen.
Igår kväll kände jag mig fortfarande lite ur slag men fick iaf packat ca fem flyttkartonger med diverse plock som nu är ute i huset.
Har hittat ett hål genom ytter och innertak vilket betyder att det rinner in vatten där "mellan" taken. Inte bra, måste tätas utifrån. Saknar stege för att ta mig upp. Undrar om samma person som snott min soptunna tog stegen också eller om där inte lämnades kvar nån stege. Minns inte längre om det fanns nån stege när jag var på visningen. Var till byggmax men stegen jag tänkt köpa fick inte plats i bilen. Får sätta på takräcket som måste hämtas i garaget i Fammarp för att fixa det. Så det blev inte gjort idag...
Blev iaf till slut lite mer målat ikväll men fortfarande är hallen kvar innan allt är struket en första vända. Det går ändå framåt! :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home